
Ne maradj egyedül az iskolai konfliktusokkal! Módszerek az iskolai agresszió felismerésére
Nem csak beszélünk a módszerekről, de a műhelymunka során gyakorlati esetekkel is foglalkozunk. Az ELTE PPK és a KERIB összefogásával indított szakmai rendezvénysorozat azoknak szól, akik nem szeretnének egyedül maradni az intézményi agresszió nyomasztó légkörében, és keresik a megoldási lehetőségeket.
Az ELTE PPK három alkalomból álló szakmai rendezvénysorozatot indít a Kerekasztal az Iskolai Biztonságáért (KERIB) összefogás tagjainak részvételével, melyen az érdeklődő szakemberek megismerkedhetnek az iskolai konfliktusok és agresszió felismerésére, megelőzésére és kezelésére vonatkozó hazai módszerekkel.
Az események időpontjai
- Az iskolai agresszió felismerése: 2021. május 12. 15:00-18:00
- Az iskolai agresszió megelőzése: 2021. május 26. 15:00-18:00
- Az iskolai agresszió kezelése: 2021. június 9. 15:00-18:00
A rendezvény helyszíne: online (ZOOM)
A rendezvényeken való részvétel ingyenes, de előzetes regisztráció szükséges.
Regisztráció: ÚJRA MEGNYITÁSRA KERÜL A PROGRAM ELŐTTI NAP – 2021.05.25. 10:00
A csatlakozás linket a regisztrált résztvevőknek az esemény napján fogjuk kiküldeni.
A második alkalom témái
- Prevenciós szemlélet és módszerek az iskolai agresszió témájában
- Implementálható prorgamok Magyarországon
- Műhelymunka a kerekasztal tagok vezetésével: jó gyakorlatok iskolai megvalósítása
Előadók, műhelyvezetők (név/szervezet): Dr. Várnai Dóra Eszter (ELTE PPK), Szűcs Tamás (PDSZ), Dr. Jármi Éva (PPK), Dr. Krémer András (OME), Dr. Gyulai Edina (OME), Deák Éva (Partners Hungary), Arató Nikolett (PTE BTK), Dr. Kulcsár Gabriella (PTE ÁJK), Sándor Éva és Adler Katalin (Békés Iskolák Közössége), Cserey Miklós (Szülőnek lenni program)
A KERIB részletes szakmai programja honlapunkon elérhető. Az előadásokról készült felvételek a KERIB honlapján és Facebook oldalán is megtekinthetők lesznek.
A megelőzés – a május 26-i részletes program
2021. május 26. 15.00-18.00
ELŐADÁSOK | ||
Üdvözli a KERIB – de mi az a KERIB? | Szűcs Tamás – PDSZ | 15.00-15.10 |
Prevenciós szemlélet és módszerek az iskolai agresszió témájában | Dr. Várnai Dóra Eszter – ELTE PPK | 15.10-15.35 |
Prevenciós programok dióhéjban – műhelyek bevezetése | Műhelyvezetők | 15.35-15.50 |
TECHNIKAI ÁTÁLLÁS A MŰHELYEKRE | 15.50-16.00 | |
A mediációs folyamatok előkészítése | Országos Mediációs Egyesület | 16.00-17.30 |
Megelőzés resztoratív szemléletben: tantestületként mit tehetünk diákjainkért és saját magunkért? | Partners Hungary | 16.00-17.30 |
Hogyan alakítsunk ki békés iskolai légkört? | Békés Iskolák Közösség | 16.00-17.30 |
NyugiOvi Program – nem csak ovisoknak | ELTE PPK | 16.00-17.30 |
ENABLE Anti-Bullying Program – serdülőknek | ELTE PPK | 16.00-17.30 |
Online az online bántalmazás ellen – minden korosztálynak | PTE BTK | 16.00-17.30 |
Szülőként mikor kezdjük a megelőzést és hogyan? | Szülőnek Lenni Program | 16.00-17.30 |
TECHNIKAI ÁTÁLLÁS A PLENÁRIS TÉRBE | 17.30-17.40 | |
RENDEZVÉNY ZÁRÁSA | 17.40-18.00 |
Az első alkalom témái
- Mi a baj? Az iskolai biztonságot veszélyeztető helyzetek felismerése és probléma-azonosítása
- Van bullying az osztályban? Az iskolai/internetes bántalmazásban érintett diákok és osztályok azonosítása
- Műhelymunka az előadók vezetésével: jó gyakorlatok iskolai megvalósítása, gyakorlati esetek
Előadók (név/szervezet). Dr. Jármi Éva (ELTE PPK), Dr. Krémer András (OME), Dr. Gyulai Edina (OME), Stáhly Katalin (Hintalovon Alapítvány), Deák Éva (Partners Hungary), Arató Nikolett (PTE BTK), Dr. Várnai Dóra Eszter (ELTE PPK), Reményiné Csekeő Borbála (Kék Vonal Alapítvány), Dr. Kulcsár Gabriella (PTE ÁJK), továbbá a Békés Iskolák Közössége, a Szülőnek Lenni Program, és a PDSZ képviselői.
A KERIB részletes szakmai programja honlapunkon elérhető. Az előadásokról készült felvételek a KERIB honlapján és Facebook oldalán is megtekinthetők lesznek.
A felismerés – a május 12-i részletes program
2021.május 12. 15:00-18:00
ELŐADÁSOK | ||
Témafelvetés: az iskolai agresszió felismerése – nem probléma?! | Dr. Jármi Éva – ELTE PPK | 15.00-15.10 |
Konfliktusok értelmezései, jellegzetességi oktatási intézményekben és utóéletük | Dr. Krémer András, Dr. Gyulai Edina -OME | 15.10-15.25 |
Szervezeti diagnosztika – gyermekvédelmi irányelvek a nevelési-oktatási intézményekben | Stáhly Kata – Hintalovon Alapítvány | 15.25-15.40 |
A probléma tudatosítása – felkészülés a változásra | Deák Éva – Partners Hungary Alapítvány | 15.40-15.50 |
SZÜNET | ||
A bullying/cyberbullying fogalma, formái, elterjedtsége, szereplői, dinamikája | Arató Nikolett – PTE BTK | 16.00-16.10 |
A bullying mint közösségi probléma – a bullying érintettség felismerése közösségi szinten | Dr. Várnai Dóra Eszter – ELTE PPK | 16.10-16.20 |
A bullying egyéni rizikótényezői és hatásai | Reményiné Csekeő Borbála – Kék Vonal Alapítvány | 16.20-16.30 |
Bullying-érintettség felismerése egyéni szinten – pedagógusként, ill. szülőként | Dr. Kulcsár Gabriella – PTE ÁJK | 16.30-16.40 |
SZÜNET – FOLYTATÁS CSOPORTBONTÁSBAN A MŰHELYEKBEN | ||
Iskolai konfliktusok | OME, PDSZ | 17.00-17.50 |
Gyermekvédelmi irányelvek | Hintalovon Alapítvány | 17.00-17.50 |
Felkészülés a változásra | Partners Hungary Alapítvány | 17.00-17.50 |
Bullying esetek | Kék Vonal Alapítvány | 17.00-17.50 |
Cyberbullying esetek | PTE BTK | 17.00-17.50 |
Van-e bullying az osztályban? – osztálymérések | ELTE PPK | 17.00-17.50 |
Hogyan tud segíteni a Békés Iskolák Program a bullying felismerésében? | Békés Iskolák Közössége | 17.00-17.50 |
Bullying felismerése szülőként – mit tehet a szülő? | Szülőnek Lenni Program | 17.00-17.50 |
10. Összefoglaló a műhelymunkákról | műhelyvezetők | 17.50-18.00 |
RENDEZVÉNY ZÁRÁSA |
(Kép: Jane Fox, flickr, CC BY-ND 2.0, https://www.flickr.com/photos/runjanefox/11114891673)